Päijät-Sote sovelluksen käytöstä kerrotaan nyt tekstiviestillä

Päijät-Hämeen hyvinvointialue ja Harjun terveys lähettävät yhteistyössä tekstiviestillä palveluviestin, jossa kerrotaan Päijät-Sote sovelluksen käytöstä. Viesti lähtee Harjun terveyden toiminta-alueella asuville, jotka ovat antaneet luvan tekstiviestin lähettämiseen.

Päijät-Hämeen hyvinvointialue ja Harjun terveyslähettävät 18.1.2024 tekstiviestin, jolla kerrotaan asukkaiden käytössä olevista digipalveluista. Viestin lähettäjänä näkyy Harjun terveys ja viesti tulee numerosta +358 45 7396 0406 tai +358 400 179 479. Päijät-Sote -sovelluksen lataamisohjeet saa painamalla viestissä olevaa linkkiä. Muuten viestiin ei tarvitse reagoida.

”Haluamme välittää tietoa asukkaille heidän käytössään olevista palveluista. Samalla on tärkeä tiedottaa itse tekstiviestistä, jotta ihmiset eivät suotta ihmettelisi asiaa tai ottaisi turhaan yhteyttä terveydenhuoltoon kysyäkseen tekstiviestistä”, kertoo Harjun terveyden toimitusjohtaja Petja Orre.

Tekstiviesti kertoo, että Harjun terveyden toimita-alueen asukkailla on mahdollisuus hoitaa terveysasioita myös etänä. Sovelluksen lataaminen ja käyttäminen on maksutonta. Digiklinikan vastaanotoista ja chat-palvelusta hyvinvointialue laskuttaa normaaliin asiakaskäyntihinnaston mukaisesti.

Vaikka henkilö ei itse mahdollisesti tarvitsisi digiklinikkaa, sovelluksesta löytyy paljon muita hyödyllisiä ominaisuuksia: Voit tarkistaa varatut ajat, nähdä laboratoriotulokset ja omat potilasasiakirjamerkinnät, lähettää kiireettömiä viestejä ja hyödyntää jatkuvasti lisääntyvää valikoimaa itsehoito-ohjeita ja valmennuksia.

”Viime keväänä julkaistun uuden Päijät-Sote sovelluksen on ladannut jo yli 40 000 päijäthämäläistä ja huhtikuun 2023 jälkeen Digiklinikan vastaanotolla on käyty yli 53 000 kertaa”, sanoo Orre.

Sovelluksen käyttöönotossa kysytään myös lupaa ennakoivan hoidon toimintamallin käyttöönottoon.

”Toivomme, että mahdollisimman moni antaisi luvan. Ennakoivan hoidon AINO-toiminnallisuuden kehittäminen mahdollistaa sen, että tulevaisuudessa sote-ammattilaiset voivat ottaa yhteyttä potilaaseen, mikäli havaitsemme että hoitotasapaino on heikentynyt tai potilaan riski uusille kansansairauksille on pahentunut. Malli on saanut lääkinnällisen laitteen sertifioinnin”, päättää Orre.

Tekstiviesti

Sisältö: Hei, olemme kehittäneet digipalvelujamme ja voit asioida kanssamme myös etänä. Lataa Päijät-Sote-sovellus täältä paijatsote.suomisote.fi

Lähettäjä: Harjun terveys. Viesti tulee numerosta + 358 45 7396 0406 tai +358 400 179 479.