Lahden alueen suun terveydenhuollossa käyttöön uusi potilastietojärjestelmä

Lahden alueen suun terveydenhuollossa otettiin lokakuun alussa käyttöön uusi potilastietojärjestelmä. Palveluissa voi esiintyä ajoittaista hitautta järjestelmämuutoksesta johtuen.

Jatkossa koko Päijät-Hämeen alueen suun terveydenhuollossa on käytössä yhteinen potilasjärjestelmä, kun lokakuun alussa myös Lahden alueella siirrytään käyttämään Lifecare-potilastietojärjestelmää. Muutos ei koske Nastolan, Iitin ja Kärkölän suun terveydenhuoltoa, joissa Lifecare on ollut käytössä jo aiemmin.

– Uusi järjestelmä tulee helpottamaan potilasasioiden hoitamista sekä tiedon välitystä hoitoyksiköiden välillä. Lisäksi muutos laajentaa asiakkaiden ajanvaraukseen liittyviä sähköisiä palveluja vastaamaan muuta Päijät-Hämeen hyvinvointikuntayhtymän aluetta, kertoo johtava hammaslääkäri Eija Peltonen Harjun terveydestä.

– Potilastietojärjestelmän muutos voi mahdollisesti aiheuttaa siirtymävaiheessa hitautta asiakkaiden palveluihin. Kiitämme jo etukäteen kärsivällisyydestä, sanoo Peltonen.

Potilastietojärjestelmän käyttöönotolla ei ole vaikutuksia asiakkaiden ajanvarauksiin. Ajanvaraus hammashoitoloihin tapahtuu myös jatkossa puhelinpalvelun kautta 040 688 8675. Vastaanottoajan voi perua vuorokauden ympäri jättämällä puheääniviestin numeron 040 688 8675 vastaajaan tai tekstiviestin numeroon 045 739 76540. Hammashoitoloihin varattuja tulevia ajanvarauksia on mahdollista tarkastella Päijät-Sote -sovelluksen kautta.