Ympärivuorokautinen Digiklinikka avautunut Lahden keskustan ja eteläisen lähiklinikan asiakkaille

Lahden keskustan lähiklinikan (KLK) ja eteläisen lähiklinikan (ELK eli Laune) asiakkaat voivat jatkossa asioida maksutta Mehiläisen ympärivuorokautisella Digiklinikalla oireidensa hoitamiseksi.

Lahden keskustan ja eteläisen lähiklinikan asiakkaille on auennut Mehiläisen ympäri vuorokauden palveleva, maksuton Digiklinikka-palvelu. Palvelun kautta näiden lähiklinikoiden hoitovastuulla olevat asukkaat voivat hoitaa akuutteja, mutta ei vakavia oireita. Lisäksi Digiklinikan kautta asiakas voi uusia reseptinsä.

Mikäli Digiklinikan lääkäri arvioi, että asiakkaan hoito edellyttää hoitoa asiakkaan omalla terveysasemalla, keskustelu siirretään oman lähiklinikan sairaanhoitajalle, joka sopii asiakkaan kanssa jatkohoidosta, kuten esimerkiksi fyysisestä vastaanotosta.

Miten Digiklinikan saa käyttöönsä?

Digiklinikka on osa Mehiläisen OmaMehiläinen-palvelua, joka toimii puhelimeen ladattavana sovelluksena tai selainversiona tietokoneella osoitteessa oma.mehilainen.fi. Palveluun kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla.

Lähiklinikoiden maksuttoman Digiklinikan käyttäminen edellyttää sitä, asiakas kuuluu Lahden keskustan tai eteläisen lähiklinikan hoitovastuulle. Käyttääkseen palvelua asiakkaan on tällöin merkittävä OmaMehiläinen-sovelluksen asetuksissa omaksi terveysasemakseen Lahden keskustan tai eteläinen lähiklinikka. Tämän jälkeen palvelu tulee näkyville Digiklinikan etusivulle ensimmäisenä vaihtoehtona. Palvelu on nimeltään “Lahti keskustan ja Launeen lähiklinikat: 24/7 digiklinikka”.

Ketkä pitävät vastaanottoa Digiklinikalla?

Digiklinikalla asiakkaita palvelee Mehiläisen yli 100 vakituisen yleislääkärin digilääkäritiimi joka päivä klo 7–23. Yöaikaan asiakkaita palvelevat Digiklinikan sairaanhoitajat.

Maksaako palvelu asiakkaalle jotakin?

Sovelluksen lataaminen ja palveluun kirjautuminen eivät maksa mitään. Lisäksi, kun Lahden keskustan ja eteläisen lähiklinikan asiakas valitsee palvelun “Lahti keskustan ja Launeen lähiklinikat: 24/7 digiklinikka”, on sekä keskustelu lääkärin kanssa että reseptien uusiminen maksutonta.

Milloin Digiklinikka avautuu käyttöön myös muiden Harjun terveyden toimipisteiden asiakkaille?

Harjun terveys oy vastaa 1.1.2021 lukien Lahden (ml. Nastola), Kärkölän ja Iitin sote-keskuspalveluista. Maksuton ympärivuorokautinen Digiklinikka laajenee tällöin palvelemaan kaikkia Harjun terveyden asiakkaita. Tammikuun alusta Harjun terveyden Digiklinikan käyttäminen onnistuu lataamalla sovelluskaupasta OmaMehiläinen-sovellus tai kirjautumalla OmaMehiläiseen tietokoneen verkkoselaimen kautta osoitteessa oma.mehilainen.fi.