Petja Orre Harjun terveyden toimitusjohtajaksi

Harjun terveyden toimitusjohtajaksi on nimitetty lääketieteen lisensiaatti, terveydenhuollon erikoislääkäri Petja Orre. Hän aloittaa tehtävässään ensi vuoden alussa.

Harjun terveyden toimitusjohtajan tehtävässä aloittava Petja Orre on toiminut urallaan lukuisissa tehtävissä perusterveydenhuollossa ja yhteispäivystyksissä, muun muassa Keravan kaupungin johtavana ylilääkärinä, Helsingin PerusTerveyden johtavana lääkärinä sekä Vantaan Länsimäen terveysaseman vs. ylilääkärinä. Orre siirtyy Harjun terveyteen Terveystalon julkisten palveluiden ylilääkärin tehtävästä. Orrella on laajasti taustaa myös järjestö- ja luottamustoimista lääketieteen saralla. Hän on toiminut muun muassa Suomalainen Lääkäriseura Duodecimin ja Nuorten Lääkärien Yhdistyksen hallituksessa.

”Harjun terveys saa Petja Orresta osaavan ja vahvan toimitusjohtajan, jolla on monipuolinen johtajatausta eri terveydenhuollon organisaatiosta, erittäin hyvät näytöt sekä visio julkisen perusterveydenhuollon kehittämisestä”, toteaa Harjun terveyden hallituksen puheenjohtaja, Mehiläisen toimialajohtaja Markku Näreneva.

”Olemme tyytyväisiä siihen, että Harjun terveys Oy:n hallitus on valinnut johtajan, jolla on vahvaa näkemystä ja kokemusta erityisesti perusterveydenhuollon kehittämisestä. Työtä alueen väestön palvelujen hyväksi tarvitaan paljon ja toivotamme Petja Orren tervetulleeksi tehtävään”, kommentoi Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymän toimitusjohtaja Marina Erhola.

”Odotan malttamattomana, että pääsen työskentelemään Harjun terveyden henkilökunnan kanssa päijäthämäläisten terveyden puolesta. Harjun terveys on ainutlaatuinen mahdollisuus olla rakentamassa kuntalaisille laadukasta, asiakaslähtöistä perusterveydenhuoltoa”, sanoo Orre.

Orre aloittaa Harjun terveyden toimitusjohtajana vuoden 2022 alussa. Siihen asti tehtäviä hoitaa käynnistymisvaiheen toimitusjohtaja, Mehiläisen perusterveydenhuollosta vastaava johtaja Joonas Turunen.