Siirry suoraan sisältöön

Hanna Suurmunne Harjun terveyden johtavaksi lääkäriksi

Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymän ja Mehiläisen yhteisyritys aloittaa toimintansa vuoden vaihteessa. Yhteisyrityksen johtavaksi lääkäriksi on nimitetty sydänsairauksien erikoislääkäri Hanna Suurmunne.  

Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymä ja Mehiläinen ovat valmistelleet kuluneen syksyn aikana yhteisyrityksensä, Harjun terveyden, toimintaa, jotta palvelut saadaan käynnistettyä 1.1.2021. Yhteisyrityksen johtavaksi lääkäriksi on nimitetty sydänsairauksien erikoislääkäri Hanna Suurmunne, joka aloittaa tehtävässään osa-aikaisesti, nykyisten työtehtäviensä ohella, jo kuluvan vuoden aikana. Päijät-Hämeen alue on Suurmunneelle jo ennestään tuttu, sillä hän on työskennellyt aiemmin muun muassa Päijät-Hämeen keskussairaalan sisätautien klinikalla sekä Akuutti24:n ylilääkärinä. Viimeisen vuoden ajan Suurmunne on toiminut vastaavana lääkärinä Lahden Oma Lääkärisi -asemilla.

Tavoitteena välittömät ja laadukkaat palvelut 

Vuonna 2005 lääketieteen tohtoriksi väitellyt ja vuonna 2011 kardiologian erikoislääkäriksi valmistunut Suurmunne odottaa toiveikkaana tulevaa vuotta. Hän näkee yhteisyrityksen tuovan positiivisia vaikutuksia toimintaan niin asiakkaiden kuin henkilöstön näkökulmasta. Tärkeänä toimintaa ohjaavana tekijänä Suurmunne pitää sitä, että asiakas saa palvelunsa nopeasti ja jonottamatta. 

– Moniammatillinen tiimityömalli tulee muuttamaan kaikkien tapaa tehdä työtä, ja jokainen pääsee tekemään nimenomaan sitä työtä, johon hänellä on koulutus. Tiimityömallissa asiakkaan ongelman hoitaminen aloitetaan heti ja jokainen kohdataan yksilönä. Tämän lisäksi uutena palveluna digiklinikka on aivan mahtava, sillä sen kautta asiakas saa yhteyden lääkäriin vain muutamassa minuutissa ja pystyy hoitamaan suuren osan vaivoistaan ilman terveysasemalla vierailua, Suurmunne kommentoi.  

Johtavana lääkärinä Suurmunne haluaa Harjun terveyden tuottavan laadukkaita palveluita päijäthämäläisille. 

– Haluan, että Harjun terveydessä arvioimme jatkuvasti toimintaamme ja mittaamme sen vaikuttavuutta. Tavoitteena on, että sekä työntekijä- että asiakaskokemus ovat erinomaisia, ja mittaammekin niitä säännöllisesti. 

– Meillä Harjun terveydessä on loistava tilaisuus todistaa, että Päijät-Hämeessä katsotaan tulevaisuuteen ennakkoluulottomasti eikä pelätä tehdä toiminnoissa suuriakaan muutoksia, Suurmunne toteaa lopuksi.