Asiakaskokemusta mitataan Harjun terveydessä säännöllisesti

Harjun terveys mittaa asiakaskokemusta asiakaspalvelun ja palveluiden laadun seuraamiseksi ja kehittämiseksi. Mittausta toteutetaan asiakkaille tekstiviestitse lähetettävällä kyselyllä.

Harjun terveys aloittaa 1.1.2021 asiakaskokemusten mittaamisen laadukkaiden palveluiden ja asiakaspalvelun takaamiseksi ja kehittämiseksi. Mittaus toteutetaan kansainvälisesti tunnetun nettosuositteluindeksin eli NPS-mittarin (Net Promoter Score) avulla, joka kertoo, kuinka suuri osa asiakkaista suosittelisi Harjun terveyden palveluita.

Jatkuvaa asiakaskokemusmittausta tehdään Lahden, Iitin, Kärkölän ja Nastolan toimipisteiden puhelinpalvelussa, vastaanotoilla sekä etävastaanotoilla. Mittauksessa ovat mukana seuraavat palvelut: sote-keskus, fysioterapian suoravastaanotto, lääkäreiden vastaanotot koulu- ja opiskelijaterveydenhuollossa ja neuvoloissa, ehkäisyneuvolan palvelut, terveyssosiaalityö sekä mielenterveys- ja päihdepalvelut.

Asiakkaalle tekstiviestikysely asioinnin jälkeen

Asiakaskokemusta kartoitetaan tekstiviestikyselyllä, joka lähetetään asiakkaalle Harjun terveydessä asioinnin jälkeen. Kyselyssä pyydetään arvioimaan halukkuutta suositella yhteisyrityksen palveluita asteikolla 0–10. Asiakas voi lisäksi antaa palautetta tai kehitysehdotuksia sanallisesti. NPS-mittaukseen vastaaminen on aina vapaaehtoista, ja asiakas voi saada NPS-kyselyviestin enintään kerran puolessa vuodessa. Tekstiviesti maksaa asiakkaalle normaalin tekstiviestin hinnan.

Päivitämme asiakaskokemusmittauksesta lisätietoa verkkosivuillemme tulevan kuukauden aikana. Tiedotamme mittaustuloksista helmikuun alusta alkaen kerran vuorokaudessa päivittyvällä mittarilla. Mittari kertoo edellisen 30 vuorokauden tuloksen kaikissa mittauksen piirissä olevissa palveluissa yhteensä.